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중국의 JD.com, 동남아시아 온라인 패션 브랜드 Pomelo에 1,900 만 달러 투자 본문

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중국의 JD.com, 동남아시아 온라인 패션 브랜드 Pomelo에 1,900 만 달러 투자

미운앙마 2017. 11. 3. 02:17

https://techcrunch.com/2017/10/31/jd-com-leads-19m-investment-in-pomelo/

 

 

올해는 중국 기술 회사의 동남아시아 신생 회사에 전례없는 관심을 보였습니다. 오늘 우리는 더미에 또 다른 거래를 추가 할 수 있습니다. Alibaba에 가까운 라이벌 JD.com은 방콕에 본사를 둔 온라인 패션 브랜드 인 Pomelo에 1 천 9 백만 달러의 투자를 이끌어 냈습니다 .

 

태국의 신생 기업 중 가장 큰 시리즈 B 인이 거래는 인도네시아의 Provident Capital Partners가 PE 회사 인 Lombard Investments의 참여로 공동으로 진행되었습니다. 이번 라운드에는 포 멜로 (Pomelo)가 정글 벤처 (Jungle Ventures)와 500 개의 신생 기업 (Startups)을 포함 해 투자자들로부터 3 천 1 백만 달러의 자본을 확보하게된다 .

 

2014 년에 설립 된 Pomelo는 동남아시아 전역에 자체 브랜드 의류를 판매하는 온라인 패션 사이트를 운영합니다. 전 세계 40 개국 이상으로 배송되지만이 사업은 주로 태국, 인도네시아 및 싱가포르에 집중되어 있습니다.

 

데이비드 조 (David Jou) CEO는 새로운 자본이 Pomelo의 제품 라인을 세 배로 늘리고 동남아시아에서 가장 큰 경제 인 2 억 6 천만 인구를 가진 세계에서 네 번째로 큰 인도네시아 인 인도네시아에 "두 배로"내려갈 것이라고 말했다.

 

인도네시아는 몇 년 동안 중국에서 움직이고있는 JD.com과의 관계가 열매 맺을 것이라고 Jou는 덧붙였다. Jou는 중국의 가능성을 "연구하고있다"고 덧붙였다. 이 파트너십은 JD.com이 최근 5,000 억 달러 상당의 fintech 및 전자 상거래 합작 투자를 발표 한 태국의 Pomelo에도 도움이 될 것으로 보인다 .

핵심 시장을 넘어 세계적으로 더 많은 일을하고자하는 야망이 있습니다. Jou에 따르면 현재 국제 매출 (동남아시아 제외)은 비즈니스의 5 %를 차지하고 있지만, 홍콩에 위치한 새로운 국경 창고가 성장을위한 첫 걸음에 세워졌습니다.

 

Pomelo 브랜드는 동남 아시아에서 가장 잘 알려져 있지만 Jou CEO는 향후 유럽과 같은 시장으로의 성공적인 확장을 기대하고 있습니다.

 

 

"사람들이 패션을 경험하는 모든 방법이 변했습니다."그는 TechCrunch와의 인터뷰에서 말했다. "그들은 Instagram과 Snapchat과 함께 국제 브랜드 패션을 원합니다. 더 이상 트렌드가 로컬이 아니며, 글로벌이라고 말합니다.

 

"과거에는"그가 덧붙였다. "뉴욕에 살았다면 트렌드를 먼저 알지도 모르지만 오늘은 Instagram에 로그인하여 인플루엔자를 따르십시오. 그녀가 하루 의상을 게시하면 그 추세가 있고 수백만 명의 사람들이 그 사진을 볼 것입니다. "

 

 

태국 Pomelo 웹 사이트

 

 

그러나 이제는 전자 상거래 지출이 2015 년 55 억 달러에서 2025 년 880 억 달러로 증가 할 것으로 예측 되는 동남아시아에 초점이 맞춰져 있습니다. 동남아시아의 인터넷 사용 증가와 소비 지출 증가에 힘 입어.그 가능성은 많은 관심을 끌고 있습니다.

 

Alibaba가 소유 한 Lazada 및 Shopee와 같은 새로 재정비 된 바다의 경쟁자들과의 경쟁에도 불구하고 Jou는 Pomelo는 "패션이 어떻게 작동 하는지를 깊이 파헤 치게 될 것"이라고 말했다.

 

지금은 Jou가이 지역에서 처음으로 경험 매장을 통해 오프라인 상거래 ( 물론 오프라인에서 온라인으로 ) 로 옮겨가는 것이 가장 잘 설명됩니다 . 포 멜로 (Pomelo)는 방콕에서 조종사를 시범 운영했으며, 내년에는이 도시에 6 명을 추가로 파견하여 싱가포르에 착수 할 계획이다.

" '점포 내 컬렉션 만하지 말고 더 나은 경험으로 바꾸어 보자.'고 말했습니다.

 

"[동남아시아의] 누구나 여전히 여가 시간을 쇼핑몰에서 보내지 만, 상점 고유의 문제는 상점에 적합한 재고 목록에 국한된다는 것입니다. 우리는 사람들이 웹 스토어에서 물건을 주문할 수있게하고 예정된 시간에 탈의실에서 기다리고 있습니다. Pus는 사전에 모든 지불 정보를 가져 와서 단순히 원하는 것을 유지하고 나갈 수 있습니다. "라고 설명했습니다.

 

Pomelo는 수익성있는 단위 경제학을 가지고 있지만 성장에 초점을 두는 것은 현재 수익성이 없다는 것을 의미합니다.

 

이 대규모 라운드 는 싱가포르, 태국 및 인도네시아를 대상으로하는 유사한 패션 중심 전자 상거래 비즈니스 인 Zilingo 에 대한 1 천 8 백만 달러 라운드를 따른 것 입니다.

 

 

 

해외 원문 :

 

China’s JD.com leads $19M investment in Southeast Asian online fashion brand Pomelo

 

 

This year has seen unprecedented interest in Southeast Asia’s startups from Chinese tech firms, and today we can add another deal to the pile. JD.com, the close rival to Alibaba, has led a $19 million investment in Bangkok-headquartered online fashion brand Pomelo.

The deal, which is the largest Series B for a Thai startup to date, is co-led by Indonesia’s Provident Capital Partners with participation from PE firm Lombard Investments. The round takes Pomelo to $31 million in capital from investors, which include Jungle Ventures and 500 Startups.

Founded in 2014, Pomelo operates an online fashion site that sells its own branded clothes across Southeast Asia. While it does ship to over 40 countries worldwide, the business is predominantly focused on Thailand, Indonesia and Singapore.

 

CEO David Jou said the new capital will go towards tripling Pomelo’s product line and “doubling down” on Indonesia, the world’s fourth largest country with a 260 million population that is also Southeast Asia’s largest economy.

 

Indonesia is where its relationship with JD.com, which has been making moves in the country for several years, will bear fruit, Jou added, although the company is “researching” possibilities in China, too. The partnership will likely also boost Pomelo in Thailand where JD.com recently announced a fintech and e-commerce joint venture worth $500 billion.

 

Beyond those core markets there’s an ambition to do more globally. International sales (excluding Southeast Asia) account for five percent of business right now, according to Jou, but a new cross-border warehouse located in Hong Kong has been set up in a first step to grow that.

The Pomelo brand is best known in Southeast Asia, but CEO Jou sees potential to make a successful expansion into markets like Europe in the future.

 

 

“The whole way people experience fashion has changed,” he told TechCrunch in an interview. “They want international branded fashion [and] with Instagram and Snapchat, trends are no longer local, I would say they are global.

 

“In the past,” he added. “If you lived in New York you might know the trends first, but today you log into Instagram and follow an influencer. If she posts an outfit of the day that’s the trend and millions of people will see that photo.”

 

The Pomelo website in Thailand

For now, though, the focus is very much on Southeast Asia, where e-commerce spend is forecast to grow from $5.5 billion in 2015 to $88 billion in 2025 fueled by increased internet access and rising consumer spending power.

 

That potential has attracted much interest. Despite competition from well-financed rivals like Alibaba-owned Lazada and Shopee from newly-IPOed Sea — both of which target a range of verticals including fashion — Jou said Pomelo will “go a lot deeper into figuring out how fashion can work.”

Right now that is best exemplified by a move into offline commerce (well, offline-to-online) through experience stores which Jou said are a first in the region. Pomelo has piloted one in Bangkok, and it plans to introduce as many as half dozen more in the city next year and branch the initiative out into Singapore.

 

“‘Let’s not just do in-store collection, lets turn it into a better experience,’ we told ourself,” Jou recounted.

 

“Everyone [in Southeast Asia] still spends their leisure time in malls, but the inherent issue with stores is that you’re restricted to the inventory that fits that store. We’re allowing people to order anything from our web store, and it will be waiting for them in a dressing room at a scheduled time. Pus we take all payment info ahead of time so they simply keep what they want and walk out,” he explained.

 

Jou said that while Pomelo has profitable unit economics, a focus on growth means that it isn’t profitable right now.

 

This large round follows an $18 million round for Zilingo, a similar fashion-focused e-commerce business that also targets Singapore, Thailand and Indonesia.

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