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게임 액세서리 회사 Razer, 홍콩 IPO에서 최대 5 억 5 천만 달러 모금 본문

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게임 액세서리 회사 Razer, 홍콩 IPO에서 최대 5 억 5 천만 달러 모금

미운앙마 2017. 11. 3. 02:20

https://techcrunch.com/2017/10/31/razer-looks-to-raise-up-to-550m/

 

 

 

게이머들을 위해 PC와 주변기기를 생산하는 미국 - 싱가포르 회사 인 Razer는 가격 폭을 공개 한 후 홍콩 IPO에서 5 억 5 천만 달러를 모금 할 예정이다.

회사는 7 월에 처음 공개 하기로하고, 오늘 HK $ 2.93-HK $ 4.00의 범위에서 $ 0.38- $ 0.51의 범위에서 1,063,600,000 개의 주식을 제공 할 계획임을 확인했다. 전체 배당액이 최고가로 팔리면 상장 금액은 35 억 달러 (HK $ 35 억 달러 또는 4 억 5 천만 달러)가 될 것입니다.

12 세의 Razer는 금년 말 이전에 자사의 첫 번째 모바일 장치를 발표하여 인수 및 R & D에 자금을 지원하고 마케팅 전략을 통해 브랜드를 성장시킬 예정인 신제품 개발에 대한 수익금을 지출 할 계획입니다.

이미 "게이머를위한, 게이머를위한"제품 판매에 대한 진언 덕분에 Razer 로고가 가장 많이 팬에게 제공되는 스포츠 문신이 인상적입니다.

 


매출의 4 분의 3은 게임용 마우스, 키보드, 전문 헤드폰 등의 PC 액세서리 판매에서 비롯되었지만 휴대용 게임 전용 노트북 인 Razer Blade를 사용 하여 PC 장치로 분기 한 회사 는 2016 년 에는 2,000 달러의  시청각 브랜드 THX 를 구입 했습니다. 가격에도 불구하고 블레이드의 마진은 3 % 미만으로 낮습니다.

 

Razer는 자사의 사업 계획을 발표하면서 사업 확장에 초점을 맞추기 때문에 당분간 수익을 올릴 가능성이 없다고 말했다. 하드웨어 이외에도 디지털 서비스 플레이가 자사의 브랜드를 활용하여 다른 플랫폼을 통한 자금 지원 플랫폼 인 지불 플랫폼을 통해 배당금을 지불 할 수 있다는 사실을 확신하고 있습니다 . 최고의 게임 액세서리 브랜드라고 주장하는 중국과 이미 판매량의 50 %를 차지하는 북미와 같은 주요 시장에서의 입지를 키우는 것을 목표로합니다.

 

Razer는 2014 년에 2030 년과 2016 년에 각각 20 백만 달러와 5960 만 달러의 손실이 발생하기 전에 2014 년에 2030 만 달러의 수익을 올릴 수 있다고 지적 할 수 있습니다. 전자의 경우 가장 최근의 회계 연도가 스톡 옵션의 증가와 더 많은 R & D 증가를 보인 반면 중단 된 미국 리스팅의 비용으로 크게 떨어진 것으로 나타났다. 보상을 제외하면 2016 년 Razer의 손실은 더 적은 2 천 6 백 6 십만 달러였습니다.

 

 

수익면에서는 Razer가 까다로운 위치에 있습니다. 총 판매량 증가는 놀라운 것이 아니며 대신 글로벌 게임 산업 자체가 더 많은 고객에게 판매 될 수 있도록 확장 될 것이라는 사실입니다.

 

주변기기 공간에 대한 귀중한 분석은 많지만 Razer 자체에서 위임 한 보고서에 따르면 게임 주변 기기는 2016 년에 20 억 달러 규모의 시장이었습니다.

 

전세계 게이머의 기반은 2016 년 20 억 개에서 2021 년 27 억 개로 증가 할 것으로 예상되며 Razer는 투자자들은 모바일, AV, 서비스 및 지불에 대한 진출과 함께 그 기회에 투자했습니다.

 

이 비전을 이미 구매 한 후원자로는 Foxconn, Intel, IDC-Accel 및 Redmount Ventures 펀드를 통해 투자 한 홍콩의 가장 부자 인 Li Ka-shing이 있습니다.

SCMP  는 그들이 헌신적 인 IPO 투자자 인 싱가포르 펀드 GIC, 부동산 회사 Kingkey (중국) 및 Singhaiyi (싱가포르), 인도네시아의 Djarum 담배 그룹 및 마카오 기반 카지노 소유주 인 Loi Keong Kuong과 합류하게 될 것이라고보고합니다.

 

이번 주에 일반 대중을위한 트렌치가 제공 될 것입니다.

 

Razer와 함께 Tencent의 China Publishing Group ( 아마존 킨들의 전자 책 사업)도 홍콩에서 공개됩니다. HKSE는 셀카 앱을 통해 Meitu가 12 월 상장에서 6 억 2 천 9 백만 달러를 모금 한 이후 기술 업체에 대한 선호도를 높였습니다 .

 

 

 

 

해외 원문 :

 

 

Gaming accessories firm Razer to raise up to $550M in Hong Kong IPO

 

Razer, the U.S.-Singapore firm that produces PCs and peripherals for gamers, is set to raise as much as $550 million from its Hong Kong IPO after it revealed its price range.

The company first filed to go public in July, and today it confirmed that it plans to offer 1,063,600,000 shares at a range of HK$2.93-HK$4.00, that’s around $0.38-$0.51. If the full allocation sells at that top price then the listing would raise $550 million, at mid-range that’s HK$3.5 billion or $450 million.

12-year-old Razer plans to spend the proceeds on developing new product verticals — it is expected to announce its first mobile device before the end of this year — funding acquisitions and R&D, and also growing its brand via increased marketing initiatives.

It already has an impressive following — its most devoted fans sport tattoos of the Razer logo — thanks to a mantra of selling products that are “For Gamers, By Gamers.”


Three-quarters of revenue comes from the sales of PC accessories like gaming mice, souped up keyboards, specialist headphones and more, but the firm branched into PC devices with the Razer Blade, a high-performance laptop dedicated to portable gaming that costs more than $2,000, and it bought audio visual brand THX in 2016. Despite the price, margins on the Blade are low at under three percent.

Razer said in its prospectus that it isn’t likely to be profitable for some time as it is focused on expanding its business. Beyond hardware it is betting that a digital services play can leverage its brand to pay dividends, with its payments platform — funded by another acquisition — representing a critical part of that strategy. It aims to grow its presence in key markets like China, where it claims to be the top gaming accessories brand, and North America, which already accounts for 50 percent of sales.

 

That’s yet to come and Razer can point to being profitable in 2014 — to the tune of $20.3 million — before losses in 2015 and 2016, $20 million and $59.6 million, respectively. The former, it said, was largely down to the cost of an aborted U.S. listing, while its most recent financial year saw an increase in stock options and more R&D. Excluding that compensation, Razer’s loss for 2016 was a more modest $20.6 million.

 

Revenue-wise, Razer is in a tricky spot. Total sales growth hasn’t been amazing, instead the company’s real opportunity is that the global games industry itself will expand to give it more customers to sell to.

 

There’s precious little analysis on the peripherals space but a report commissioned by Razer itself concluded that gaming peripherals were a $2 billion market in 2016. With the base of global gamers predicted to jump from two billion in 2016 to 2.7 billion in 2021, Razer is pitching investors on that opportunity coupled with its forays into mobile, AV, services and payments.

 

Existing backers who have already bought into the vision include Foxconn, Intel, IDC-Accel and Hong Kong’s richest man, Li Ka-shing, who invested via his Redmount Ventures fund.

 

The SCMP reports that they’ll be joined by committed IPO investors Singapore fund GIC, real estate firms Kingkey (China) and Singhaiyi (Singapore), cigarette group Djarum from Indonesia, and Macau-based casino owner Loi Keong Kuong. A tranche of shares for the public will be offered up this week.

Alongside Razer, Tencent’s China Publishing Group — an Amazon Kindle-like ebooks business — is also going public in Hong Kong. The HKSE has increased its appetite for tech firms after selfie app make Meitu raised $629 million in a December listing.

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