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아마존, IPG Mediabrands와 함께 10 억 달러 규모의 글로벌 미디어 구매 사업 합병 본문

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아마존, IPG Mediabrands와 함께 10 억 달러 규모의 글로벌 미디어 구매 사업 합병

미운앙마 2017. 11. 3. 01:41

http://www.adweek.com/agencies/amazon-consolidates-its-1-billion-plus-global-media-buying-business-with-ipg-mediabrands/

 

 

 

이번 여름에 검토를 시작한 후 아마존은 IPG Mediabrands 네트워크를 통해 글로벌 미디어 기획 및 구매 업무를 통합하고 있다고이 문제에 가까운 세 사람이 말했습니다. 오늘 오후 직원들에게 내부 메모가 나왔습니다. 이기는 팀은 아마존의 전자 상거래 허브, 다양한 기술 제품 및 전세계 프라임 (Prime) 가입 서비스를 홍보 할 것입니다.

 

리뷰의 마지막 라운드에서는 Publicis Media 재벌이 Initiative를 포함한 여러 IPG 기관에서 가져온 팀으로 구성된 "전체 론적 솔루션"그룹과 대결하는 것을 보았습니다.

 

이니셔티브는 MEC은 MEC에 대한 미국 대변인 디지털 구매 의무를 유지하여, 2013 년 글로벌 비즈니스를 승리 기관이 최신 검토에 참여하지 않은 말했다 WPP의에 Mindshare을 이길하지만 아마존과 큰 년 GroupM 조직의 관계를 자세히 설명하기를 거부하는 아시아 태평양 지역에서의 미디어 작업도 포함되었습니다.

 

 

또 다른 소식통은 아마존의 NDA가 너무 엄격하여 홀딩 그룹의 각 미디어 네트워크 내의 일부 임원들이 자신의 팀원 중 어떤 사람들이 경기에 관여했는지 알지 못한다고 지적했다.

 

 


Publicis Media 대행사 Starcom, Spark Foundry, Zenith 및 Blue 449 대표는 관련 검색어에 대해 의견을 말하지 않거나 답변하지 않았습니다. 그러나 Adweek과 함께이 리뷰에 대해 이야기 한 모든 출처는 Publicis가 최종 후보이며 8 월에 Amazon의 뉴욕 본사를 방문한 당사자는 로비에 표준 "Welcome Publicis Media"표지가 있다고 지적했습니다.

 

이니셔티브 및 IPG의 대변인은 고객의 의견을 기다리고 있습니다. Adweek은 Amazon 통신 부서의 여러 사람들에게 다가 갔으며 그 중 누구도 여러 이메일에 응답하지 않았습니다.

 

Publicis 및 IPG 팀의 정확한 구성은 분명하지 않으며이 두 기관이 공식 검토에 참여한 유일한 기관인지 여부도 명확하지 않습니다. 7 월에 처음으로 소식을 확인한 소식통에 따르면 전자 상거래 거인은 주요 RFP 보유 그룹의 대부분을 포함했다. 주목할만한 예외 중 하나는 Omnicom Media Group이었습니다. 아마존과 음성, 스마트 홈 및 기타 카테고리에서 직접 경쟁하는 Google과의 계약으로 인해 참여할 수 없습니다.

 

마케터와 애널리스트들은 아마존이 구글과 페이스 북이 이끄는 새로운 디지털 미디어 트 렉테 텍타 (Twitter)의 3 번째 윙크로 점점 더 눈을 뗄 것으로보고있다. Jeff Bezos의 회사는  현재 Google 상위 Alphabet의 총 240 억 달러와 Facebook의 90 억 달러에 불과한 광고 판매로 매년 약 12 억 1 천만 달러를 벌어들입니다. 그러나 머클 (Merkle)의 최근 조사 에 따르면 아마존의 총 매출의 약 82 %를 차지하는 후원 제품 광고는 2017 년 2 분기에서 3 분기 사이에 50 퍼센트 이상 성장했다. 회사의 최근 분기 실적 보고서는 전체 광고 비즈니스 전년 대비 58 % 성장했습니다.

 

2017 년 초 옴니 콤 CEO 인 존 렌 (John Wren)  은 가까운 장래에 아마존이 Google과 직접 경쟁 할 수 있다는 것에 회의론 을 표시 했습니다.

 

그러나 WPP의 CEO 인 마틴 소렐 (Martin Sorrell)은 디지털 광고 생태계에서의 중요성을 반복적으로 강조하면서 아마존 만의 컨설팅 시장 마켓 점화 (Marketplace Ignition)를 획득하고 Prime, Dash 및 특정 제품 및 서비스와 같은 맞춤형 제품 을 출시 할 수있는 가능성 을 높일 수 있습니다. 알렉사.

9 월에, 회사 는 맨해튼의 West Side에 새로운 359,000 평방 피트 규모의 사무실 을 개설 할 계획을 발표했습니다 . 그 위치는 글로벌 광고 비즈니스의 중심이 될 것이며 뉴욕 주지사 앤드류 쿠 오모 (Andrew Cuomo)의 성명서에 따르면 이번 조치로 2,000 개의 고임금 일자리가 창출 될 것이라고한다.

 

칸타 미디어 (Kantar Media)의 최신 수치에 따르면, 아마존은 2016 년 미국에서 측정 된 미디어에 9 억 5 천만 달러 이상을 지출했으며, 이는 지난 4 년간 거의 두 배 증가한 수치입니다. 여러 분석가들은 회사의 연례 글로벌 예산이 10 억 달러를 쉽게 넘을 것으로 예상합니다.

 

 

 

원문 :

 

After launching a review this summer, Amazon is consolidating its global media planning and buying duties with the IPG Mediabrands network, according to three people close to the matter. An internal memo went out to staff this afternoon. The winning team will promote Amazon’s ecommerce hub, assorted tech products and Prime subscription service around the world.

The review’s final round saw a Publicis Media conglomerate face off against a “holistic solution” group consisting of teams drawn from multiple IPG agencies including Initiative.

 

Initiative beat out WPP’s Mindshare to win the global business in 2013, with MEC retaining digital buying duties in the U.S. A spokesperson for MEC said the agency was not involved in this latest review but declined to elaborate on the larger GroupM organization’s relationship with Amazon, which has also included media work in the Asia-Pacific region.

Another source indicated that Amazon’s NDAs were so strict that some executives within the holding groups’ respective media networks did not know which members of their own teams were involved in the pitch.

 


Representatives for Publicis Media agencies Starcom, Spark Foundry, Zenith and Blue 449 have either declined to comment or not responded to related queries. But all sources who spoke with Adweek about the review confirmed that Publicis was a finalist, and a party who visited Amazon’s New York headquarters in August noted a standard “Welcome Publicis Media” sign in the lobby.

Spokespeople for Initiative and IPG deferred to the client for comment. Adweek has reached out to several people in Amazon’s communications department, none of whom have responded to multiple emails.

 

The precise composition of the Publicis and IPG teams is unclear, and it is also not clear whether these two were the only agencies involved in the formal review. Sources who first confirmed the news in July indicated that the ecommerce giant included most of the major holding groups on its initial RFP. One notable exception was Omnicom Media Group. It could not participate due to contracts with Google, which competes directly with Amazon in voice, smart home and other categories.

 

 

The news comes as marketers and analysts increasingly see Amazon as the third wing of a new digital media trifecta led by Google and Facebook. Jeff Bezos’ company now brings in approximately $1.12 billion each year in ad sales, which is only a fraction of Google parent Alphabet’s $24 billion total and Facebook’s $9 billion haul. But according to recent research from Merkle, sponsored products ads, which account for approximately 82 percent of Amazon’s total sales, grew more than 50 percent between the second and third quarters of 2017. The company’s most recent quarterly earnings call stated that its overall advertising business has grown 58 percent year over year.

In early 2017, Omnicom CEO John Wren expressed skepticism in Amazon’s ability to compete directly with Google in the near future. Yet WPP CEO Martin Sorrell has repeatedly emphasized its importance in the digital advertising ecosystem, going as far as to acquire the Amazon-only consultancy Marketplace Ignition and combine it with Possible to launch a new offering tailored to specific products and services like Prime, Dash and Alexa.

 

In September, the company announced plans to open a new 359,000-square-foot office on Manhattan’s West Side. That location will serve as the center of its global advertising business, and a statement from New York Gov. Andrew Cuomo indicated that the move will create 2,000 high-paying jobs.

 

According to the latest numbers from Kantar Media, Amazon spent more than $950 million on measured media in the U.S. in 2016, a number that has nearly doubled over the past four years. Multiple analysts estimate the company’s annual global budget easily exceeds $1 billion.

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