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판도라, 3 분기 미국 앱 스토어 매출 8000 만 달러 돌파 본문

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판도라, 3 분기 미국 앱 스토어 매출 8000 만 달러 돌파

미운앙마 2017. 11. 3. 09:17

https://techcrunch.com/2017/11/02/pandora-made-80m-in-u-s-app-store-revenue-in-q3-booting-netflix-from-the-top-grossing-spot/

 

 

 

Spotify와 Apple Music과의 치열한 경쟁에 직면하여 Pandora는 Sensor Tower의 새로운 데이터 에 따라 인앱 구독 수익을 늘려 왔습니다 . 스트리밍 음악 서비스는 게임을 제외한 2017 년 3 분기의 최고 매출 차트에서 1 위를 차지했습니다. 판도라가 2015 년 3/4 분기 이후 처음으로 그러한 입장을 취한 것은 이번이 처음입니다.

 

음악 앱의 인기 상승은 올해 프리미엄급 출시로 3 월에 초대형 모드로 출시 되어 4 월에 사용자에게 널리 공개 되었다.

 

Pandora Premium 은 주문형 음악을 검색하여 재생 목록에 추가하고 재생 목록에 추가 할 수있는 기능과 함께 판도라 (Pandora)가 알듯이 라디오와 같은 청취 기능을 조합하여 제공하는 회사의 자체 주문 음악입니다. 이 서비스는 월 9.99 달러이며, 이는 판도라의 라이벌 인 스포티 파이 (Spotify)와 애플 뮤직 (Apple Music)에게도 적용된다.

 

또한, 판도라라는 중간 계층 서비스 제공 판도라 플러스 , 가을 2016 년 데뷔를 . 한 달에 4.99 달러의 가격으로 건너 뛸 수 있으며 더 많은 노래를 재생하고 오프라인으로 듣고 광고를 피할 수 있습니다.

 

Pandora는 3 분기에 미국에서 8 천 5 백만 달러의 매출을 기록하여 1 위를 차지했습니다.

 

 

이로 인해 넷플릭스 (Netflix)보다 앞서 나갔고, 넷플릭스 (Netflix)는 몇 분기 동안이 차트에서 1 위를 차지했다. 그러나 넷플 릭스는 3 분기에도 전 세계적으로 (다시 말하면 게임 제외) 최고의 앱이었습니다.

 

판도라의 8000 만 달러는 판도라의 총 매출이 3,500 만 달러였던 지난해 같은 기간에 비해 142 퍼센트의 매출 성장을 나타냅니다.

분명한 것은 센서 타워의 앱 스토어 수익에 대한 조사는 판도라의 사업 전체를 그리지 않는 인앱 지출만을 포함한다는 점입니다. 웹에서 구입할 수있는 구독 외에도 Pandora에는 광고로 제공되는 무료 티어가 있습니다. 그 사업은 판도라의 마지막 수익 으로 전년 대비 5 %의 수익을 올렸지  만 구독 수익은 25 % 나 증가했습니다.

 

판도라가 7 월 에 발표 한 실적은 판도라가 구매자를 사기 위해 쇼핑을 중단 한 이후 회사 창업자 인 팀 웨스터 그렌 (Tim Westergren) 의 퇴출 과 시리우스 엑스 (SiriusXM)로부터의 4 억 8000 만 달러 유입 등 많은 혼란을 겪은 뒤 예상보다 좋았다 .

이 회사는 오늘 새로운 CEO 인 로저 린치 (Roger Lynch)가 판도라 계획을 세우면서 수입 발표를 할 예정입니다. 이것은 판도라의 라디오 사업에 더 중점을 두는 것을 포함 할 수 있으며, 배런  은 수입 미리보기 에서보고 합니다.

 

분석가들은 판도라가 지난 분기에 3 억 8000 만 달러의 매출로 주당 8 센트를 잃을 것으로 예상했다.

 

비 게임 앱 매출의 증가는 Pandora만의 독특한 추세가 아닙니다. 센서 타워는 또한 2014 년 3 분기에 비 게임용 앱에 대한 전세계 소비자 지출이 Google Play 및 iOS 앱 스토어에서 약 17 억 달러에서 2017 년 3 분기에 28 억 달러에 이른 것으로 나타났습니다.

 

App Annie는 이전에 전 세계적으로 앱 앱 수익을 기록했습니다. 게임을 포함하는 그것의 합계는 거의 170 억 달러였다.

 

 

 

원문 :

 

In the face of fierce competition from Spotify and Apple Music, Pandora has been growing its in-app subscription revenues, according to new data from Sensor Tower. The streaming music service earned the number one spot on the chart of top grossing apps in Q3 2017, excluding games. It’s the first time Pandora has held that position since the third quarter of 2015.

 

Fueling the music app’s rise was this year’s launch of its Premium tier, which arrived in March in invite-only mode before becoming broadly available to users in April.

 

Pandora Premium is the company’s own take on on-demand music, offering a combination of the radio-like listening Pandora is known for, along with the ability to search out and play tracks on demand and add them to playlists. The service costs $9.99 per month, which is also the going rate for Pandora’s rivals, Spotify and Apple Music.

In addition, Pandora offers a mid-tier service called Pandora Plus, which debuted in fall 2016. For $4.99 per month, users can skip and replay more songs, listen offline, and avoid advertising.

 

Pandora achieved its ranking as the number one app by revenue in the U.S. in Q3 by grossing $80 million during the quarter.

 

That pushed it ahead of Netflix, which has held the top ranking on this chart for several quarters. However, Netflix was still the number one app by revenue globally (again, excluding games) in Q3.

Pandora’s $80 million figure also represents 142 percent revenue growth over the same quarter last year, when Pandora’s estimated gross revenue was $35 million.

 

To be clear, Sensor Tower’s look into app store revenue is only includes in-app spending, which doesn’t paint a picture of Pandora’s business as a whole. In addition to subscriptions, which can also be bought on the web, Pandora has a free tier powered by ads. That business grew its revenue 5 percent year-over-year as of Pandora’s last earnings, while subscription revenue was then up by 25 percent.

Pandora’s earnings reported in July were better than expected, following a quarter that saw a lot of chaos, including the exit of CEO Tim Westergren amid a company shakeup, and the infusion of $480 million from SiriusXM, after Pandora stopped shopping for a buyer.

The company is set to announce earnings today, with new CEO Roger Lynch delving into his plan for Pandora going forward. This may include a stronger focus on Pandora’s radio business, Barron’s reported in an earnings preview.

 

Analysts are expecting that Pandora lost 8 cents per share in the past quarter on revenue of $380 million, it also said.

 

The growth in non-game app revenue is not a trend that’s unique to Pandora. Sensor Tower also found that worldwide consumer spend in non-gaming apps increased from approximately $1.7 billion during Q3 2016 across both Google Play and the iOS App Store, to reach $2.8 billion in Q3 2017.

 

App Annie had also previously reported record app revenue globally. Its total, which includes games, was nearly $17 billion.

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