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롤(LOL) : 리그오브레전드(league of legends) 이번주 Riot 에 묻다. - 가장 긴 게임 본문

IT 게임 정보/리그 오브 레전드 (League of Legends)

롤(LOL) : 리그오브레전드(league of legends) 이번주 Riot 에 묻다. - 가장 긴 게임

미운앙마 2017. 11. 24. 21:41

 

게임에 대해 이야기 해 봅시다.

 

 

Q : 적응력은 어떻게 계산됩니까? How is adaptive damage calculated?

A : Adaptive AP / AD와 유사한 Adaptive Damage는 아이템 구매를 기반으로합니다.

아이템이 능력 능력보다 공격 데미지를 더 많이받는다면, 적응력은 물리적입니다. 정반대 인 경우 적응 공격력은 마법입니다.
동점 일 경우 각 챔피언은 보통 챔피언이 선호하는 것을 기반으로 갈 기본값을 갖습니다.

Adaptive Damage, similar to Adaptive AP/AD, is based on your item purchases. If your items give you more Attack Damage than Ability Power, Adaptive Damage will be Physical. If the opposite is true, then Adaptive Damage will be Magic.
In case of a tie, each champion has a default they will go to based on what that champion usually prefers.

 

 

RIOT REINBOOM
Technical Game Designer, Game Systems

 


Q : Yasuo는 자신의 기술을 사용할 때 어떤 언어를 사용합니까?

What language does Yasuo speak when he uses his skills?
A : 우리가 Yasuo를 썼을 때, 우리는 그의 전투 발언을 "고대 이오니아 방언"이라고 불렀다. 이것은 그의 모호한 아시아 언어를 정당화하는 정식 방법이었다. (그는 고대 이오니아 방언을 말하는 최초의 사람이 아니 었습니다. 그렇지만, 예언자가 만트라를 시범 할 때 카르마를주의 깊게 경청하십시오.) 실용적인 진리는 야스오의 능력을 지구의 기존 문화와 연결시키지 않기로 선택한 것입니다. 이렇게하면 a) Runeterra의 허구를 깨고 b) 모국어로 똑같이 독특하고 기억에 남는 구로 번역해야하는 모든 지역에 대해 현지화를 어렵게 만듭니다.
 

When we wrote Yasuo, we referred to his combat utterances as an “ancient Ionian dialect,” which was a canonical way of justifying his faux-Asian vernacular. (He wasn’t the first one to speak an ancient Ionian dialect, by the way—listen carefully to Karma when she casts Mantra.) The practical truth is that we chose not to connect Yasuo’s ability grunts to any existing culture on Earth, since doing so would a) break the fiction of Runeterra and b) make localization tough for every region that has to translate them into equally distinct and memorable phrases in its native language. 


Yasuo의 공동 저자 인 ManWolfAxeBoss는 일본에 살면서 유창한 일본어를 구사하기 때문에 야무 오가 사무라이 영화의 힘과 감정을 불러 일으킬 수있는 큰 순간에 큰소리로 외치라고했습니다. 그러나 실제 일본어 단어는 없습니다. (리그 오브 레전드 즈를 위해 글쓰기를 할 때 우리가 직면 할 수있는 재미 있고 어리석은 도전의 전형적인 예) 리그 커뮤니티 내에서 전설적인 "하세기!"가 얼마나 환상적 이었는지 감안할 때, 그는 훌륭한 일을했다고 생각합니다. 어떤 것들은 절대로 지루하지 않습니다!

Yasuo’s co-writer ManWolfAxeBoss lived in Japan and speaks fluent Japanese, so we asked him to write lines for Yasuo to shout during high moments that would evoke the power and emotion of a samurai flick—but without any actual Japanese words. (Just a typical example of the fun and absurd challenges we can face when writing for League of Legends.) Given how legendary the cry “hasegi!” has become within the League community, I think he did an amazing job. Some things never dull!

 


RANSOM
Senior Content Specialist (formerly Narrative Designer)

 


Q : 나는 최근에 매우 긴 게임 (게임 플레이 한 시간 이상)을 보냈습니다. 이제 나는 몹시 알고 싶다 : 리그 역사상 가장 긴 경기는 무엇 이었습니까?

I recently came off an exceptionally long game (over an hour of gameplay). Now I terribly want to know: what was the longest match in league history?


A : 오, 이걸 보면서 몇 가지 방법이 있습니다! 우리는 가장 긴 esport 게임뿐만 아니라 모든 서버 (지난 12 개월 동안)에서 가장 긴 순위의 솔로 큐 게임을 할 수 있습니다.

Oh, there’s a couple of ways of looking at this one! We can do longest esport game as well as longest ranked solo queue game across all servers (in the last 12 months).


에스 포츠의 경우 2013 년 홍콩 태도와 AHQ e 스포츠 클럽 사이에 90 분 이상의 게임 (91:23) 이 있었습니다. 또 다른 주목할만한 추첨 으로 Fnatic 대 OMG 가 거의 72 분으로 늘어난 Worlds 2014가 선정되었습니다.

For esports, there was a 90+ minute game (91:23) between Hong Kong Attitude and AHQ e-Sports Club in 2013. Another notable runner-up is Worlds 2014, where Fnatic vs. OMG stretched to nearly 72 minutes.


집에서 게임을 조금만 더 가다 보면, 오세아니아에서 2 주 전만해도 가장 긴 순위의 솔로 큐 게임이 실제로 실제로 발생했습니다. 경기는 2시 42 분 28 초 지속되었습니다.

For games a little closer to home, the longest ranked solo queue game this year actually happened less than two weeks ago in Oceania. The match lasted 2:42:28. Yeah.


이 게임의 주목할만한 특징은 다음과 같습니다.

Some notable features of that game include:


 - 최종 금 차는 겨우 10k.

 - A final gold difference of only 10k.


 - 3000 AP를 목표로하는 Veigar (슬프게도, 그는 거기에 가지 않았다).

 - Veigar aiming for 3000 AP (sadly, he didn’t get there).

 - Nidalee은 적 팀에게 (50 분에) 밀기 나 그룹 짓기에만 집중한다면 게임이 15 분 안에 끝날 것이라고 말했습니다.

 - Nidalee telling the enemy team (at 50 minutes) that if they’d just focus on pushing or grouping, the game would end in 15 minutes.


 - 그레이브스는 행복하게 53 분에 "나는 이것이 xD! Joke는 당신에게 무덤입니다. 그것은 지금까지와 마찬가지로 가장 오랜 순위의 게임입니다.
 - Graves happily saying, “I think this is the longest ranked I’ve ever seen xD!” at 53 minutes. Joke’s on you Graves—it’s the longest ranked game, like ever.

 

 

NA의 준우승 게임은 1 시간 56 분 59 초로 2 시간 미만으로 졸았다. 그러나 그 OCE 게임과는 달리,이 게임은 무려 74K 골드 차이와 120/12/12 Kindred로 끝났습니다. Yowza.

A runner-up game in NA squeaked in under 2 hours at 1:56:59. However, unlike that OCE game, this game ended with a whopping 74k gold difference and a 120/12/12 Kindred. Yowza.

Riot Peaches 덕분에 게임 데이터를 파헤 치게되었습니다!

Thanks to Riot Peaches for digging out the game data!



MORGAGEDDON
NA Live Ops (formerly good at League of Legends)
 


이번주의 Ask Riot을 읽어 주셔서 감사합니다.

Riot에 물어 보라. 


을 향해 라 폭동을 요청 하고 리그 계정에 로그인. Pro Tips를 확인한 다음 물어보십시오.


우리는 모든 질문을 읽을 것을 약속하지만 모든 답변을 보장 할 수는 없습니다. 일부 질문은 이미 다른 곳에서 대답 할 수 있으며 일부는 Ask Riot에 맞지 않습니다. 예를 들어, 새로운 기능을 발표하는 데는 최적의 장소가 아니며 이전에 언급 한 문제에 대한 대화는 건너 뛸 수 있습니다 (개별 점을 명확히 할 수는 있지만).


우리는 듣고 있지만 계속 묻습니다. 우리는 귀하가 궁금해하는 것들을 연구하는 Rioters가 귀하의 질문에 귀 기울이게 할 것입니다.

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