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[해외] EA, Titanfall dev Respawn Entertainment를 8억 5천만 달러에 인수 본문

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[해외] EA, Titanfall dev Respawn Entertainment를 8억 5천만 달러에 인수

미운앙마 2017. 11. 12. 01:44

 

EA는 Titanfall dev Respawn Entertainment를 $455M에 사들입니다

EA buys Titanfall dev Respawn Entertainment for as much as $455M

 

 

일렉트로닉 아츠 는 Respawn이 2022년까지 특정 성과를 달성 한 경우 오랫동안 파트너 인 Respawn Entertainment ( Titanfall, Titanfall 2 )를 현금으로 1억 5100만 달러에 인수하고, 3억 4천만 달러를 추가로 인수 한다고 발표했다.

Electronic Arts announced today that it's cut a deal to acquire longtime partner Respawn Entertainment (Titanfall, Titanfall 2) for $151 million in cash, plus as much as $304 million if Respawn hits certain performance milestones through 2022.

 

 

이것은 말 그대로 비 유적으로 큰 의미입니다. 그것은 Respawn의 7 년 동안의 독립 사업으로 2010년에 시작되었습니다. 이 스튜디오는 축출 된 Infinity Ward가 Vince Zampella와 Jason West의 머리 로 시작했을 때 시작 되었습니다.

This is a big deal, literally and figuratively. It marks the end of Respawn's seven-year run as an independent venture, which began in 2010 when the studio was launched by ousted Infinity Ward heads Vince Zampella and Jason West.

 

 

다음 해 인피니티 워드 (Infinity Ward) 직원의 좋은 덩어리가 스튜디오의 주력 티타노 폴 (Titanfall) 프랜차이즈 에서 작업하기 위해 Respawn으로 뛰어 들었습니다 . 웨스트 결국 비록 스튜디오를 왼쪽 , Zampella는 남아있다 리드 그림 에 대한 Titanfall의 EA에 의해 출판 된 게임.

In the years following, a good chunk of Infinity Ward's staff made the jump to Respawn to work on the studio's flagship Titanfall franchise. Though West eventually left the studio, Zampella has remained a lead figure for the Titanfall games, which have been published by EA.

 

 

블로그 게시물 다시 생성 웹 사이트에 게시, Zampella 그가 EA의 스튜디오 리더십 팀의 일원으로 그의 새로운 작업을 추가로 실행 리스폰을 계속 할 계획이라고 밝혔다. 그는 또한 Titanfall 프랜차이즈와 스튜디오의 이름없는 Star Wars 프로젝트 에서 계속해서 작업이 진행될 것이라고 주장했다.

In a blog post published to the Respawn website, Zampella stated that he plans to continue running Respawn in addition to his new work as a member of EA's studio leadership team. He also claimed that work will continue unabated on both the Titanfall franchise and the studio's unnamed Star Wars project.

 

 

"우리는 독립 기업으로서의 성공을 거두었지만 급변하는 환경 속에서 우리가 직면하고있는 어려움과 도전 과제에 대해 살펴볼 때 이제는 글로벌 업계 리더와 힘을 결합해야 할 때입니다 EA와 같이가는 것이 많은 의미를 가졌다 "고 그는 썼다.

"We’ve had success as an independent company but as we look to how we want to compete in the future, and the challenges that face us in a rapidly changing landscape, now is the time for us to combine forces with a global industry leader like EA. While it wasn’t necessary, going with EA made a lot of sense," he wrote.

 

 

"나는 Respawn에서 일을하고 있으며 EA의 스튜디오 리더십 팀의 일원이 될 것입니다. Respawn에는 정리 해고 나 주요 조직 변경이 없으며 현재 개발중인 모든 게임은 계획대로 진행되고 있습니다."

"I will still be running things at Respawn and will also be a part of the studio leadership team at EA. There will be no layoffs or major organization changes within Respawn. All games currently in development are continuing as planned."

 

 

인수 조건에 따라 Respawn은 Motive Studios 및 Ghost Games와 같은 EA Worldwide Studios 부서의 일원이 될 것입니다.

The terms of the acquisition state that Respawn will now be a part of the EA Worldwide Studios division, alongside outfits like Motive Studios and Ghost Games.

 

 

앞에서 언급 한 1억 5천 1백만 달러의 현금 외에도 EA는 종업원에 대한 제한된 주식 단위의 형태로 장기 주식을 최대 1억 4천 4백만 달러에 지불하기로 합의했으며 4년 동안이 권리를 포기합니다. 2022년까지 "미래 타이틀 개발과 관련하여 특정 실적 목표 달성"을 토대로 더 많은 현금 (최대 1억 4000만 달러)을 지급해야합니다.

In addition to the afore-mentioned $151 million in cash up front, EA has agreed to pay "up to $164 million in long-term equity in the form of restricted stock units to employees, which will vest over four years", as well as more cash (up to a maximum of $140 million) based on "achievement of certain performance milestones, relating to the development of future titles" through 2022.

 

 

덧붙여,이 소식은 EA가 내장 게임 을 종료 하고 EA의 밴쿠버가 이끄는 EA 월드 와이드 스튜디오 팀에 고삐를 전달하여 스타 워즈 게임을 개편 하는 공개 프로그램을 만든 지 불과 1개월도 채 안됩니다.

Incidentally, this news comes less than a month after EA made a public show of shutting down Visceral Games and overhauling its Star Wars game by passing the reins to an EA Worldwide Studios team led by EA Vancouver.

 

 

업데이트 :  Kotaku가 신뢰 하는 소식통에 따르면 EA는 부분적으로 F2P Titanfall  모바일 게임  Titanfall : Assault 를 발표 한 Nexon Entertainment가 최근에 Respawn을 구매하기위한 공식 입찰을 했기 때문에이 계약을 체결했습니다  .

Update: According to a source trusted by Kotaku, EA made this deal in part because Nexon Entertainment (which publishes the F2P Titanfall mobile game Titanfall: Assault) recently made a formal bid to buy Respawn.

 

 

코탁 (Kotaku)에 따르면 사건의 순서는 넥슨 (Nexon)이 Respawn을 사기 위해 정식으로 입찰 한 것이고, Respawn은 EA에게 "첫 거부권"을주고 경쟁 제안을하는 데 30일을 허락 할 의무가 있다는 것이다. EA는 내장 게임 종료 및 Nexon보다 높은 가격으로 Respawn을 구매했습니다.

The sequence of events, according to Kotaku, is that Nexon made a formal bid to buy Respawn, and Respawn was then obliged to give EA "right of first refusal" and allow it 30 days to make a competing offer. EA proceeded to shut down Visceral Games and outbid Nexon to buy Respawn.

 

 

 

원문 : https://www.gamasutra.com/view/news/309357/EA_buys_Titanfall_dev_Respawn_Entertainment_for_as_much_as_455M.php

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