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Google의 새 SDK, 공간 오디오를 추가한 VR 애플리케이션!! 본문

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Google의 새 SDK, 공간 오디오를 추가한 VR 애플리케이션!!

미운앙마 2017. 11. 9. 22:13

https://www.developer-tech.com/news/2017/nov/08/googles-new-sdk-adds-spatial-audio-your-vr-apps/

 

 

Google은 공간 오디오 지원 기능을 갖춘 새로운 SDK 출시로보다 몰입 형 VR 경험을보다 쉽게 ​​제공 할 수있게되었습니다.

 

Google is making it easier to offer more immersive VR experiences with the launch of a new SDK featuring support for spatial audio.

SDK는 Resonance Audio라고하며 실제 세계에서의 사운드 인식을 시뮬레이트하는 것을 목표로합니다. 여기에는 소리를 투사하는 가상 물체에서 멀어지면서 볼륨 방울뿐만 아니라 시뮬레이션 방향이 포함됩니다.

 

The SDK is called Resonance Audio and aims to simulate the perception of sound in the real world. This includes simulating direction as well as volume drops as you move away from virtual objects projecting sound.

 

 

 


청각은 주요 감각 중 하나를 나타내므로 오디오는 VR 경험에서 가장 중요한 것들 중 하나입니다. 비주얼이 극적으로 향상되면서 VR은 예측 가능한 미래에 대해 계속해서 어려움을 겪을 것입니다.

 

As hearing represents one of the key senses, audio is one of the most important things to get right in a VR experience. With visuals also improving dramatically, the only sense VR will continue to struggle with for the foreseeable future is touch.

 

Google의 제품 관리자 인 Eric Mauskopf는 블로그를 통해 "인간으로서 우리는 환경을 통해 우리를 인도하고, 다른 사람들과 의사 소통하고, 주변에서 일어나는 일들과 우리를 연결하는 데 도움이되는 소리에 의존합니다 . "AR, VR, 게임, 심지어 360 비디오에 이르기까지, 실제와 같은 느낌을주는 매력적인 몰입 형 경험을 만들기 위해서는 풍부한 사운드가 필요합니다."

 

"As humans, we rely on sound to guide us through our environment, help us communicate with others and connect us with what's happening around us," wrote Eric Mauskopf, Product Manager at Google, in a blog post. "So when it comes to AR, VR, games and even 360 video, you need rich sound to create an engaging immersive experience that makes you feel like you're really there."

 

Resonance Audio는 Android 및 iOS를 비롯한 여러 주요 플랫폼에서 작동하며 Unity 및 Unreal과 같은 3D 엔진에서도 지원됩니다.

 

Resonance Audio works across several major platforms including Android and iOS, and it’s also supported in 3D engines like Unity and Unreal.

 

" SDK는 고차원 Ambisonics를 기반으로 고도로 최적화 된 디지털 신호 처리 알고리즘을 사용하여 모바일에서도 오디오 품질을 저하시키지 않으면 서 수백 개의 동시 3D 사운드 소스를 공간화합니다."


"The SDK uses highly optimized digital signal processing algorithms based on higher order Ambisonics to spatialize hundreds of simultaneous 3D sound sources, without compromising audio quality, even on mobile."

 

Google은 다양한 프로젝트 (특히 Daydream VR 플랫폼 및 Android 용 ARCore 프레임 워크)를 통해 VR (및 AR)에 대한 모든 작업을 진행하고 있습니다.

이 회사는 9 월에 공간 오디오를 시연 한 VR 경험을 선보였습니다. 구글이 툴을 공개하는 것은 이번이 처음이다.

 

Google is going all in on VR (and AR) with its various projects — most notably its Daydream VR platform and ARCore framework on Android.

 

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