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피파18 FIFA 18 Review

미운앙마 2017. 11. 3. 01:22
https://www.gamespot.com/reviews/fifa-18-review/1900-6416764/

 

 

 

우리가 모든 것을 더 빨리 요구하고 금붕어의 관심이 줄어들고있는 시대에 PES와 FIFA 모두 속도가 느려지는 것이 흥미 롭습니다. FIFA 17을 포함 해 축구 게임을보다 현실감있게 만드는 경향이 있지만 , EA의 시리즈는 FIFA 15 가 전작보다 응답 성이 떨어진 이후 모든 타이틀에서 고통을 겪었 습니다. 마지막으로, FIFA 18 에서는 프랜차이즈가 하락세를 잡을 수 있었고, 시리즈의 최신 항목은 여전히 ​​느려지는 반면, 최소한 반응이 조금 느껴지고 결과적으로 덜 좌절하는 것으로 느껴집니다. 뛰어난 프레젠테이션과 그 어느 때보 다 더 많은 게임 방식을 결합한 FIFA 18의 피치 개선은 시리즈 회복의 시작을 의미합니다.

 

FIFA 17의 문제는 너무 많은 잠못드는 밤에 타이타닉 레벨까지 플레이어의 선회 속도가 느려졌지만 다른 게임보다 더 빠른 속도로 진행되었다는 것을 깨달았습니다. 그 말은 당신이 꽤 빨리 달릴 수 있음을 의미하지만, 방향을 가속화하거나 바꾸기 위해서는 나이가들 것입니다.

 

이것은 FIFA 18에서 여전히 문제가되고 있는데, 플레이어의 느린 회전 선과 오랜 애니메이션은 입력 지연의 초 단위 인 것처럼 느껴질 수 있습니다. 그러나 느린 전속력으로 인해 게임의 속도가 전체적으로 일관성이 있음을 의미합니다.

 


이로 인해 수비수가 속임수를 쓰거나 페이스를 사용하는 것에 덜 관심을 갖는보다 사려 깊은 게임이됩니다. 청소년 감독이 당신에게 매주 말했던 것처럼 공이 일을하도록합니다. 인공 지능 팀원은 이제 볼을 할 때 더 많은 옵션을 제공하기 위해보다 자주 그리고 지능적 인 실행을합니다. 그리고 선수들의 첫 번째 터치로 볼을 몸에 가깝게 유지하고 마침내 공격 세 번째에서 주행 패스를 실행 가능한 옵션으로 만듭니다. 그러나 불행히도, 비 주행 패스는 이전처럼 절뚝 거리며 남아 있습니다 : 장거리 패스와 볼을 통해 부서진 필트는 필연적으로 잘려나 가기 전에 천천히 목표물을 향해 떠돌아 듭니다. 그리고 지상 패스는 비슷하게 약해지며, 방어력을 개척하기에 충분한 지퍼를 거의 가지고 있지 않습니다.

 

많은 공격이 윙어 또는 풀 백을 통해 공을 지역으로 빠져 나오거나 공격하는 미드 필더가 상자 가장자리에서 튀어 나오게됩니다. 가장 좋은 점은 이것이 가장 개선 된 분야라는 것입니다. 발사는 전보다 약간 더 많은 무게를 지니고 있으며, 게임의 가장 만족스러운 순간을 책임지고 있습니다 - 발리볼이 맨 위 코너로 들어가는 것이 좋은 느낌이며, FIFA 18에서 작년보다 훨씬 자주 발생합니다. 한편 십자가는 다시 세워져 새로운 낮은 높이의 시스템에 찬성하여 오래된 낮은 십자가를 떨어 뜨렸다. L1 / LB는 FIFA 17의 노력과 비슷한 부유 공을 만듭니다. 표준 X / Square 입력만으로 수비수 뒤에서 볼을 페이스로 채 웁니다. 결정적으로, 작년과 달리,플레이어의 계속되는 느린 회전 선과 긴 애니메이션은 입력 지연의 초당 분할이있는 것처럼 느낄 수 있습니다.
하지만 아직까지는 쓸모가없는 세트 피스로 번역되지는 않습니다. 심지어 손이 묶인 루빅 큐브를 해결하려고하는 것처럼 느껴지는 FIFA 17의 접근 방식보다 페널티가 약간 덜 복잡하더라도. 그것들은 여전히 ​​불필요하게 둔감하기 때문에 샷 파워, 방향 및 높이뿐만 아니라 런업도 동시에 고려해야하지만, 적어도 이제는 접근 방법에 대해 생각할 시간이 있습니다. 런업은 샷 방향과 동일한 스틱에 매핑됩니다.

 

 

다른 곳에서, EA는 마침내 개인의 페이스의 균형을 마침내 얻었습니다. 느린 플레이어는 느리고 빠른 플레이어가 느낀다고 느끼고, 후자는 더 이상 과소 평가되지 않습니다. 그러나 수많은 작지만 중요한 향상에도 불구하고 FIFA를 되 찾는 많은 여지가있는 결점이 남아 있습니다. 로날도와 세계 엘리트들 중 한 명을 제외하고는 게임 내 모든 축구 선수들은 거의 같은 느낌을 가지고 있습니다. 대다수의 사람들은 같은 애니메이션을 보여 주며 높이와 속도가 다른 느낌입니다 통계. 올해의 눈속임, 빠른 잠수정 - 게임을 일시 중지하지 않고 플레이어를 대체하기 위해 게임 중 멈춤 중에 R2 / RT를 누를 수있게 해주는 빠른 잠수정은 조직 된 세 가지 사전 계획된 변경 사항에만 적용 할 수 있다는 사실로 인해 제한됩니다 경기 전에 또는 게임의 제안을 따르십시오. 그 제안은 당면한 상황에 맞는 경우는 거의 없으며, 스프린트와 동일한 버튼으로 매핑한다는 것은 내가 실수로 그것을 계속 활성화하고 있음을 의미했습니다.

 


피파 18의 피칭 쇼가 일치하지 않는다면, 지난 몇 시즌 동안 시리즈가 발전한 지역 인 프레젠테이션은 스포츠 게임 전체의 표준을 계속 설정하고 있습니다. 지루하고 세분화 된 변화처럼 들리지만, 더 예쁘고 다재다능한 조명은 실제로 각 경기가 고유하게 느껴지도록 도와줍니다. 보다 현실적이고 열광적 인 군중 반응과 당신이 연주하는 곳의 분위기에 따라 다양한 종류의 분위기가 도움이됩니다. 스페인어 경기는 격렬한 북소리와 끊임없는, 당파 적 소음으로 득점됩니다. 반면 영어 관중은 지원 부족으로 멀리 떨어진 팀을 조롱 할 가능성이 큽니다. 리버풀 팬들은 안필드의 200 번째 작품 'You 'll Never Walk Alone'을 털어 놓을 지 모르지만 클럽 관련 성가는 큰면에서 공통적입니다.

 

또한 공식 리그 관련 브랜딩 및 그래픽이 있습니다. 스타디움 아나운서 (저명 리그 선수들조차도 리그 선수들조차도)가 라인업을 읽었으며 실제 이동 및 결과에 대해 토론하는 훌륭한 평가자입니다. 함께 축구를 보는 경험을 재현하고 스포츠 주변의 문화, 즉 미디어, 팬 숭배와 괴로움, 그리고 팀을 추종하는 것에 대한 강박 관념을 그 어느 때보 다 더 잘 해석하는 게임을 만듭니다.

 

 

 

FIFA 18은 축구 관람 경험을 복제하고 스포츠 주변의 문화를 이전보다 더 영원히 해석합니다.


FIFA는 계속해서 스포츠 채널이 될 것이며 매년 게임 모드의 레퍼토리를 확장합니다. 올해는 알렉 스 헌터 (Alex Hunter)가 세계적으로 유명한 신동으로 두 번째 시즌에 서술 중심의 여행 모드로 돌아 간다. The Journey는 시즌 1에 비해 몇 가지 큰 맞춤 설정 옵션 (몇 가지 사소한 조작 중에서도 헌터의 의류와 헤어 스타일을 변경할 수 있음) 이외에 몇 가지 개선 사항을 확인했으며 작년과 동일한 혼합 공연을 제작합니다. 그것은 독특한 방식으로 남아 있지만, FIFA 18의 여행은 다른 어떤 것보다 중간 규모의 TV 쇼의 두 번째 실행과 더 유사하다고 생각합니다. 그것은 동일하거나 더 많은 것입니다.

 

다른 곳에서는 프로 클럽이 크게 영향을받지 않습니다. 다른 사람의 잠금을 해제하기 전에 특정 특성을 획득해야하는 여행 스타일의 스킬 트리는 제외됩니다. Ultimate Team의 우승 공식은 대부분 홀로 남았습니다. 새로 추가 된 몇 가지 새로운 기능으로는 Squad Battles가 있습니다. 여기에는 AI가 관리하는 다른 Ultimate Team 클럽과의 경기를 통해 다른 실제 플레이어와 비교하여이기는 금액에 대해 순위를 매기는 것이 포함됩니다. 온라인 멀티 플레이어의 황무지를 원하지 않는 사람들을위한 온라인 FUT 챔피언이나 완벽한 자격 순찰표와 주말 토너먼트에 대한 후자의 힘든 일정에 헌신 할 시간이없는 사람들을위한 완벽한 대안입니다. 그 사이에 당신이 동전이나 팩으로 보상받는 데일리 목적, 말하자면,

 

마지막으로, The Journey의 영향력은 Pro Club과 Career Mode로 옮겨갔습니다. Career Mode는 양도 협상이 개편되었습니다. 이메일로 제안을 제출하는 대신 대화식 컷씬을 통해 실시간으로 대화를 진행합니다. 실제로 유일한 새로운 기능은 릴리스 조항과 판매율을 서명 계약에 추가 할 수 있기 때문입니다. 프로세스의 나머지 부분은 앞의받은 편지함이 아니라 인간의 얼굴을 제외하고 완전히 똑같습니다. 적어도 100 번째에 쓰여진 동일한 제안서 템플릿을 보는 것보다 더 재미있을 것입니다. 그렇지 않은 경우 커리어 모드는 이전과 동일하며 플레이어 대화 시스템이 가장 부실하다고 느낍니다. 플레이어에게 보내는 이메일은 자신이 보낸 것과 동일합니다. 지금 몇 년 동안 보내고 있으며 아직 회신 할 방법이 없습니다. 내년을위한 기능 일지라도, 팀과 비슷한 협상 컷씬에 대해 이야기 할 수 있다면 좋을 것입니다.


커리어 모드, 프로 클럽 및 얼티미트 팀의 새로운 기능은 의심의 여지없이 점진적입니다. 그러나 그 이유는 이미 우수한 점이 있었기 때문입니다. 그들은 각기 다른 방식으로 플레이 할 수 있습니다. 커리어 모드는 좋아하는 팀을 제어 할 수있는 기회를 제공하며, 프로 클럽은 친구와 놀 수있는 가장 좋은 방법입니다. FUT는 가장 중독성이 높고 재미 있습니다. 특히 수집 한 사람들에게는 더욱 그렇습니다. 어린 시절 축구 카드.

 

EA가 능가하는 경기장에서 벗어났습니다. 다양한 게임 모드와 모든 것이 어떻게 나타나는지, FUT 팀의 주간, 매일의 목표 및 논평의 실제 사건에 대한 토론에 이르기까지 FIFA 18은 축구 세계를 포착하고 자신감있게 비디오 게임. 그러나 피치에서 EA의 축구 시리즈는 여전히 PES 2018 의 더 유연하고 만족스러운 축구에 뒤떨어져 있습니다. 올해의 개선은 환영 할만한 일이지만, FIFA가 다시 한번 세계를이기는 사람이라면 더 많은 일을 할 필요가 있습니다.

 

 

 

 

원문 :

 

In the Age of the Internet, where we demand everything faster and our attention spans shrink to that of a goldfish, it's interesting that both PES and FIFA are slowing down. It's a trend aimed at making soccer games more realistic, but upto and including FIFA 17, it had caused EA's series to suffer, with every title since FIFA 15 feeling less responsive than its predecessor. Finally, with FIFA 18, the franchise has managed to arrest its decline, and while the series' latest entry still feels slow, it at least feels a little more responsive, and less frustrating as a result. Combined with outstanding presentation and more ways to play than ever, FIFA 18's on-pitch improvements represent the beginnings of a recovery for the series.

 

FIFA 17's problem, I realized after far too many sleepless nights, was that it slowed players' turning speeds to Titanic levels but left much of the rest of the game at a higher velocity. That meant you could sprint pretty quickly, but would take an age to accelerate or change direction. This is still a problem in FIFA 18, where players' continued slow turning circles and lengthy animations can feel like there's a split-second of input lag--but their slower sprinting does mean the game's speed as a whole feels more consistent.


This results in a more thoughtful game that's less concerned with beating defenders using trickery or pace and more about--as your youth coach probably told you every week--letting the ball do the work. AI teammates now make more frequent and intelligent runs to give you greater options when you're on the ball, and players' first touches keep the ball closer to their body, finally making driven passes a viable option in the attacking third. Unfortunately, however, non-driven passes remain as limp as before: long passes and chipped through balls still slowly float towards their target before inevitably getting cut out, and ground passes are similarly weak, rarely possessing enough zip to carve a defense open.

 

Many attacks end in your wingers or full backs crossing the ball into the area or an attacking midfielder having a pop from the edge of the box. It's a good job, then, that these are the areas that have seen most improvement. Shots carry a little more weight than before and are responsible for the game's most satisfying moments--seeing a volley fly into the top corner is a great feeling, and it happens far more frequently in FIFA 18 than last year. Crosses, meanwhile, have been reworked, dropping the old low cross in favor of a new three height system: holding R1 / RB while crossing produces a driven, ground cross; L1 / LB creates a floaty ball similar to FIFA 17's efforts; and just the standard X / Square input whips the ball behind the defenders with pace. Crucially, unlike last year, it is now actually possible to score by crossing it into a target man or poacher, and doing so feels better than it has in any FIFA to date.

 

Players' continued slow turning circles and lengthy animations can feel like there's a split-second of input lag
That doesn't translate to set pieces, however, which are still useless--even if penalties are slightly less complicated than FIFA 17's approach, which felt like trying to solve a Rubik's cube with your hands tied. They're still unnecessarily obtuse, requiring you to be mindful of shot power, direction, and height, as well as your run-up, all at the same time, but at least you now have time to think about your approach, rather than the run-up being mapped to the same stick as shot direction.

 

Elsewhere, EA has finally got the balance of individuals' pace just right--slow players feel slow and fast players feel fast, and utilizing the latter no longer feels over- or under-powered. However, despite the numerous small-but-important enhancements, there a number of lingering flaws holding FIFA back. Different players still don't feel unique enough: other than Ronaldo and a handful more of the world's elite, every footballer in the game feels roughly the same, the vast majority of them displaying the same animations and only feeling different in their heights and speed stats. This year's gimmick, quick subs--which allow you to press R2 / RT during stoppages in play to substitute a player without having to pause the game--are a nice touch that is limited by the fact you can only apply it to three pre-planned changes organized before the match or go with the game's suggestion. That suggestion is rarely a good fit for the situation at hand, and mapping it to the same button as sprint meant I was constantly activating it by mistake.

 

 

If FIFA 18's on-the-pitch showing is inconsistent, its presentation--the area in which the series has progressed most over the past few seasons--continues to set the standard for sports games as a whole. While it may sound like a boring, granular change, the prettier and more versatile lighting really helps make each match feel unique. It's aided by more realistic and enthusiastic crowd reactions, and different kinds of atmosphere depending on where in the world you're playing. Spanish matches are scored with the distant beat of drums and constant, partisan noise, whereas English crowds are more likely to taunt the away team over their lack of support. Club-specific chants are common for the bigger sides, though Liverpool fans may tire after Anfield's 200th rendition of You'll Never Walk Alone.

In addition there's official league-specific branding and graphics, lineups being read out by stadium announcers (even in the lower leagues with less well-known players), and largely excellent commentators discussing real-life transfers and results. Together they make a game that replicates the experience of watching football and interprets the culture around the sport--the media, the fan adoration and anguish, and the obsession with following your team--more immaculately than ever.

 

FIFA 18 replicates the experience of watching football and interprets the culture around the sport more immaculately than ever
As FIFA continues to almost become a sports channel in itself, it also expands its repertoire of game modes every year. This year sees the narrative-driven Journey mode return for a second season, with Alex Hunter now a world-famous prodigy. The Journey sees few improvements over Season 1 beyond some greater customisation options (you can now change Hunter’s apparel and hairstyle, among other minor tweaks), and its cast produces the same mixed performances as last year. It remains a unique mode, but think of FIFA 18's Journey more similar to the second run of a middling TV show than anything else: it's the same, just more of it.

 

Elsewhere, Pro Clubs remains largely untouched--save for a Journey-style skill tree in which you need to acquire certain traits before others are unlocked--and Ultimate Team's winning formula has also been left mostly alone. The few new additions include Squad Battles, where you play a number of matches against other Ultimate Team clubs controlled by AI, before being ranked against other real-world players for the amount of wins you manage. They're a perfect alternative to the online FUT Champions for those who don't want to brave the wastelands of online multiplayer, or for those who don't have the time to commit to the latter's grueling schedule of qualification rounds and weekend tournaments. Meanwhile Daily Objectives, in which you're rewarded with coins or packs for, say, winning by over two goals or for scoring with a Serie A player (among other challenges) offer welcome new bonuses, particularly for Seasons players who have traditionally been subject to meagre rewards.

Finally, The Journey's influence has spread beyond Pro Clubs and into Career Mode, whose transfer negotiations have been overhauled--aesthetically at least. Instead of submitting your offer as an email, transfer talks are now conducted in real-time through interactive cutscenes. It's a largely superficial change since the only actual new feature is the ability to add release clauses and sell-on percentages to signings' contracts--the rest of the process is exactly the same, except with a human face rather than an inbox in front of you--but it's at least more exciting than seeing the same offer letter template written down for the hundredth time. Otherwise Career Mode is the same as ever, with the player conversation system feeling most stale--the emails players send to you are identical to the ones they've been sending for years now, and there's still no way to reply. It would've been nice to be able to speak with your team in a similar vein to the transfer negotiation cutscenes, though maybe that's a feature for next year.


Career Mode, Pro Clubs, and Ultimate Team's new features are undoubtedly incremental, but that's largely because what was already there was excellent. They each offer an entirely different way to play, with Career Mode offering the chance to control your favorite team, Pro Clubs being a great way to play with friends, and FUT being by far the most addictive and fun--especially for those who collected football cards as a kid.

It's off the pitch that EA excels. From the variety of game modes on offer and how everything's presented, to the constant updates in FUT's Team of the Week, Daily Objectives, and discussion of real-world happenings in commentary, FIFA 18 captures the world of football and confidently translates it into a video game. On the pitch, however, EA's soccer series is still lagging far behind PES 2018's more fluid, satisfying football. This year's improvements are welcome, but more needs to be done in the coming years if FIFA is to be a world-beater once again.

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