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[해외] Salesforce, SaaS, PaaS를 Internet of Things 및 AI에서 개편합니다.

미운앙마 2017. 11. 24. 02:10

https://www.technewsworld.com/story/84883.html

 

 

Salesforce, SaaS, PaaS를 Internet of Things 및 AI에서 개편합니다.

Salesforce Reshuffles SaaS, PaaS in Internet of Things and AI

 


Salesforce의 최신 클라우드 오퍼링 및 메시징을 따라 가기 위해 풀 타임으로 일할 수 있습니다. 그러나 회사의 공언은 종종 소프트웨어 산업의 미래 방향을 조기에 알기 때문에 항상 노력해야 할 가치가 있습니다.

이는 특히 인공 지능과 인터넷 시장에서 탁월한 입지를 확보하기위한 진화하는 노력과 관련하여 특히 사실이되었습니다. 연간 Dreamforce 컨퍼런스를 앞두고 Salesforce의 최근 움직임 또한 급속히 변화하는 경쟁 환경의 핵심 지표가 될 수 있습니다.

It can be a full-time job trying to keep up with Salesforce's newest cloud offerings and messaging. However, it is always worth the effort, because the company's pronouncements are often early bellwethers of the future direction of the software industry.

This has become particularly true with respect to the company's evolving efforts to penetrate and gain a prominent position in the artificial intelligence and Internet of Things markets. Salesforce's most recent moves, in anticipation of its annual Dreamforce conference, also could be a key indicator of the rapidly changing competitive landscape.

 


PaaS 최고를위한 전투

Battle for PaaS Supremacy

 

Salesforce는 SaaS (Software as a Service), 더 광범위하게는 클라우드의 가치를 장려하고 있습니다. SaaS / 클라우드 제품군의 확장으로 성공을 거두었으므로 SaaS 애플리케이션에 개발 레이어를 추가함으로써 고객 및 파트너가 자체 소프트웨어 솔루션을 구축 할 수있게 해주는 전통적인 소프트웨어 업계 플레이 북에서 전략을 차용했습니다. 특정 비즈니스 요구 사항을 충족해야합니다.

많은 업계 관측통은 클라우드 시장에서 차세대 전장이되기 위해이 플랫폼을 서비스 계층으로 기대하고 있습니다. 이는 고객 및 파트너가 공급 업체와의 제휴 관점에서 가장 큰 성과를 거둔 곳을 분명하게 보여주기 때문입니다.

MarketsandMarkets 에 따르면 세계 PaaS 시장 규모는 2013 년 12 억 8 천만 달러에서 2014 년 6 억 4 천만 달러로 32.5 %의 성장률을 보이며 4 배 이상 성장할 것으로 예상 됩니다.

Salesforce has been in the vanguard of promoting Software as a Service and, more broadly, the value of the cloud. As it has gained success with its widening array of SaaS/cloud offerings, it also has borrowed a strategy from the traditional software industry playbook: adding a development layer to its SaaS applications, thus enabling its customers and partners to build their own software solutions to meet their particular business needs.

Many industry observers have expected this Platform as a Service layer to become the next major battlefield within the cloud marketplace, because it clearly would show where customers and partners were making their biggest bets from a vendor alignment standpoint.

The global PaaS market will multiply in size more than four times, from US$1.28 billion in 2013 to $6.94 billion in 2018, representing a compound annual growth rate of 32.5%, according to MarketsandMarkets.

 

 

더 큰 PaaS를 시장에서 오는 전 세계의 크기와 성장에 대한 낙관적 인 가트너 에 매출 약 $ 7.2B 2016 년 PaaS를 시장 평가, 그리고는 2020 년 $ 14.8 억 규모에 2018 년에 $ 10.6 억 동일하고, 두 배로 예측 .

Even greater optimism about the size and growth of the worldwide PaaS market comes from Gartner, which assessed the PaaS market at approximately $7.2B in revenue in 2016, and predicted it will equal $10.6 billion in 2018, and double in size to $14.8 billion in 2020.

 

가트너에 따르면, SaaS 시장 규모는 현재 463 억 달러이며 2020 년에는 757 억 달러로 증가 할 것으로 예상된다. 

While that suggests impressive growth is ahead, the PaaS market would remain a fraction of the size of the global SaaS market, according to Gartner, which estimated that the SaaS market is currently $46.3 billion and will jump to $75.7 billion in 2020.

 

크기의 불균형에도 불구하고 PaaS 패권에 대한 전투가 계속해서 확대되었습니다. 실제로 Salesforce는 모든 SaaS 기능을 지원하는 단일 플랫폼에 대해 이야기하는 것을 중단했습니다. 대신 다양한 목적으로 무수한 플랫폼을 구축하고 인수했습니다.

Despite the disparity in size, the battle for PaaS supremacy has continued to escalate. In fact, Salesforce has ceased talking about a single platform underpinning all of its SaaS capabilities. Instead, it has built and acquired a myriad of platforms for various purposes.

 

이 회사의 플랫폼은 숫자가 늘어 났을뿐 아니라 시간이 지남에 따라 이름이 변경 되었습니다.

The company's platforms not only have multiplied in number, but also have experienced name changes over time.

 

이 진화하는 플랫폼 스토리는 Salesforce의 인공 지능 및 인터넷 사물 시장의 주요 부분에 진입하여 승리하려는 노력에 큰 영향을 미쳤습니다. 이 회사의 AI 노력은 3 년 전 WAVE 분석 플랫폼을 도입하면서 시작되었으며 1 년 전에는 아인슈타인 AI 플랫폼을 출시하면서 확장되었습니다.

This evolving platform story has had a significant impact on Salesforce's efforts to penetrate and win a major share of the artificial intelligence and Internet of Things markets. The company's AI efforts began with its introduction of the WAVE analytics platform three years ago, and broadened a year ago with its rollout of the Einstein AI platform.

 

Salesforce의 IoT 플랫폼 플레이는 Thunder 제공 물을 중심으로 이루어졌습니다. 올 가을에 출시 될 새로운 Salesforce IoT 에디션은 SaaS 플랫폼 (이전의 "AppCloud")에 기반한 애플리케이션입니다. 소프트웨어 엔지니어가 아닌 비즈니스 사용자가 장치 데이터를 직접 비즈니스 가치로 전환하기 위해 IoT를 실험 할 수 있습니다.

Salesforce's IoT platform play has centered around its Thunder offering. The new Salesforce IoT edition set for launch this fall is an application built on its SaaS platform (formerly referred to as the "AppCloud"). It enables business users, rather than software engineers, to experiment in IoT to turn device data directly into business value.

 

 

API에 대한 도박

Betting on APIs

 

세일즈 포스의 내부와 외부 플랫폼의 확산으로 인해 소프트웨어 개발자와 IT / 비즈니스 의사 결정자는 각 유스 케이스별로 PaaS가 가장 적합한지를 결정하는 데 많은 혼란을 겪고 있습니다.

The proliferation of platforms, both inside and outside of Salesforce, has created plenty of confusion among software developers and IT/business decision makers tasked with sorting out which PaaS is best for each use case.

 

Amazon Web Services, Microsoft Azure 및 기타 클라우드 서비스 공급자의 서비스 오퍼링 인 PaaS와 Infrastructure 간의 경계선은 PaaS 선택 및 구현 프로세스를 복잡하게합니다. 이러한 혼란은 Salesforce의 PaaS 판매 노력에 도움이되지 못했습니다.

The line of demarcation between PaaS and Infrastructure as a Service offerings from Amazon Web Services, Microsoft Azure and other cloud service providers has complicated the PaaS selection and implementation process. This confusion hasn't helped Salesforce's PaaS sales efforts.

 

따라서 Salesforce가 IoT 및 AI 기능의 위치를 ​​향상시키기 위해 애플리케이션 프로그래밍 인터페이스의 역량에 중점을 두어 경쟁 구도를 변화시키는 전략을 채택한 것은 놀라운 일이 아닙니다.

So, it isn't surprising that Salesforce has adopted a strategy to change the competitive landscape by putting more emphasis on the power of its application programming interfaces to improve the positioning of its IoT and AI capabilities.

 

Salesforce는 PaaS 오퍼링을 통해 자체 애플리케이션을 개발할 수있는 조직의 능력을 지속적으로 향상시키기보다는 API를 통해 가치를 높이기로 약속했습니다. 새로운 가치 제안은 API가 다양한 장치, 제품 및 "사물"로부터 데이터를 캡처하여 Service Cloud 및 기타 SaaS 솔루션을 통해 의미있는 명령으로 변환 할 수 있다는 것입니다.

Rather than continue to promote the ability of organizations to create their own applications via its PaaS offerings, Salesforce has promised to increase speed to value via its APIs. The new value proposition is that the APIs can capture data from various devices, products and "things," and convert that data into meaningful commands via its Service Cloud and other SaaS solutions.

 

Salesforce의 새로운 IoT Explorer 패키지는 회사의 API 기능을 강조합니다. 저렴한 스타터 키트에는 Salesforce의 Service Cloud 및 기타 제품에서 IoT 엔드 포인트 데이터를 의미있는 트리거로 변환 할 수있는 API가 포함되어 있습니다.

Salesforce's new IoT Explorer package emphasizes the company's API capabilities. The less expensive starter kit includes APIs that can translate IoT end-point data into meaningful triggers in Salesforce's Service Cloud and other offerings.

 

따라서 궁극적 인 비용이나 재정적 인 수익을 알지 못한 채 Salesforce의 PaaS 레이어 중 하나에서 정교한 IoT 솔루션을 구축하는 데 많은 돈을 쓰는 대신 기업은 이제보다 타겟이 명확한 이니셔티브에 대해 더 적은 돈을 벌 수 있으며 비용이 적게 드는 복잡한 API를 사용하여 IoT 아이디어의 가치를 테스트하십시오.

So, instead of spending a lot of money to build elaborate IoT solutions on one of Salesforce's PaaS layers without knowing the ultimate cost or financial return, companies now can make a smaller bet on a more targeted initiative, and use less costly or complicated APIs to test the value of the IoT idea.

 

API의 기능적 가치는 잘 문서화되어 널리 이해되므로 Salesforce는 IoT 및 AI 사용 사례에서 API의 즉각적인 가치를 파는 것이 PaaS를 통한 더 복잡하고 장기적인 성과 달성보다 쉽습니다.

Since the functional value of APIs is well documented and broadly understood, Salesforce's bet is that selling the immediate value of its APIs in IoT and AI use cases will be easier than the more complex, long-term achievement of benefits through PaaS.

 

회사는 또한 상대적으로 경제적 인 API 비용으로 PaaS에 대한 전략적 투자보다 더 쉽게 판매 할 수 있기를 희망합니다.

The company also hopes that the relatively economical cost of APIs will make it an easier sale than the more strategic investment in PaaS.

 

이러한 가정이 정확하다면 Salesforce는 지금까지 IoT 및 AI 시장에서 중요한 발판을 확보 할 수 없었던 PaaS 로그를 우회하는 데 성공할 수있었습니다.

If these assumptions are correct, Salesforce could succeed in circumventing the PaaS logjam that up to now has prevented it from gaining a major foothold in the IoT and AI market.

 

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