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즉석 로켓 (Instant rockets) : ISRO가 세계 우주 시장에서 틈새 시장을 어떻게 발전시키고 있는지 본문

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즉석 로켓 (Instant rockets) : ISRO가 세계 우주 시장에서 틈새 시장을 어떻게 발전시키고 있는지

미운앙마 2017. 11. 24. 01:36

https://cio.economictimes.indiatimes.com/news/strategy-and-management/instant-rockets-how-isro-is-developing-a-niche-in-the-global-space-market/61766201

 

 

 

즉석 로켓 : ISRO가 세계 우주 시장에서 틈새 시장을 어떻게 발전시키고 있는지

Instant rockets: How ISRO is developing a niche in the global space market

 

 


지난해 인도는 외국에서 17 개를 포함 해 20 개의 위성을 발사하여 자체 기록을 갱신했다. 현재 저비용 에지를 개발 중입니다.

Last year, India broke its own record by launching 20 satellites, including 17 from foreign countries, in one go. It is now developing its low-cost edge.

 

2014 년 The New York Times는 인디언 마을 주민에게 Elite Space Club으로 표시된 방의 문을 두드리는 암소가있는 만화를 출판했습니다. 만화는 Mangalyaan 로봇 탐사기를 화성 주변의 궤도에 놓고 조롱했다. 그것은 인도를 신생 시장으로 묘사했다.

In 2014, The New York Times published a cartoon that showed an Indian villager with a cow knocking at the door of a room marked Elite Space Club. The cartoon mocked India putting its Mangalyaan robotic probe into orbit around Mars. It portrayed India as an upstart.

 

Mangalayan 임무 비용은 인도가 7400 만 달러 인 반면 미국 미 항공 우주국 (NASA)의 화성 프로그램은 671 백만 달러이다. 총리 인 나렌 드라 모디 (Narendra Modi)는 할리우드가 우주 임무 인 그라비티 (Gravity)의 단순한 영화 (1 억달러)에 지출 한 것보다 화성에 도착하는 데 적게 소비했다고 밝혔다.

Mangalayan mission cost India $74 million while the U.S. National Aeronautics and Space Administration’s Mars programme cost it $671 million. Prime Minister Narendra Modi had said India had spent less to reach Mars than Hollywood spent on a mere movie on space mission, Gravity, which cost $100 million.

 

지난해 인도는 외국에서 17 개를 포함 해 20 개의 위성을 발사하여 자체 기록을 갱신했다. 올해 2 월 인도는 단일 임무에서 104 개의 인공위성을 성공적으로 발사하여 역사를 기록했다.

Last year, India broke its own record by launching 20 satellites, including 17 from foreign countries, in one go. This year in February, India scripted history by successful launch of a record 104 satellites in a single mission.

 

인도는 현재 저비용 기술을 개발 중입니다.

India is now developing its low-cost edge.

 

인도 우주 연구기구 ( Isro )는 보통 크기의 PSLV 의 경우 30 일 ~ 40 일에 비교하여 불과 3 일 만에 조립할 수있는 작은 발사체를 개발하고 있으며 비용은 원래 10 분의 1에 불과합니다 PSLV의 제조 비용. 발사체의 제조 비용은 일반적으로 전 세계적으로 500 루피 (Rs)에서 500 루피 (Rs 500 crore) 범위입니다.

Indian Space Research Organisation (Isro) is developing a small launch vehicle that can be assembled in just three days as compared to 30-40 days for a normal-sized PSLV and can be built at a cost which will be just one-tenth the original manufacturing cost of a PSLV. The manufacturing cost of a launch vehicle is generally in the range of Rs 150 crore to Rs 500 crore across the world.

 

비용 경쟁력은 세계 우주 시장에서 인도의 큰 우위입니다. 그러나 미국 기업, 특히 엘론 사향의 사프 엑스 (SapceX)가 발사 비용을 낮추는 재사용 가능한 발사 기술을 개발함에 따라 인도는 곧 그 우위를 상실 할 것입니다. ISRO 자신의 재사용 가능한 로켓Avatar라는 이름의 프로젝트는 9 년이 걸릴 것으로 예상됩니다. 그때까지, SpaceX는 세계적인 발사 시장에있는 그것의 기술을 설치할지도 모르다.

Cost-competitiveness is India's big edge in the global space market. But India may soon lose that edge as American companies, especially SapceX of Elon musk, are developing reusable launch technology which will lower launch costs. ISRO's own reusable rocket project, named Avatar, is expected to take another nine years to complete. By then, SpaceX might have established its technology in the global launch market.

 

그러나 ISRO의 즉석 로켓은 비용을 절감하는 혁신적인 방법 일 수 있습니다.

But ISRO's instant rocket could be an innovative way to cut costs.

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